Praesentationsteknik forelaesning

Strategisk salgsledelse

80% af virksomhedsledere mener, at deres virksomhed har en klart differentieret strategi, men det er faktisk kun 10% af deres kunder, der er enige.

For at undgå den situation, er det vigtigt at din virksomheds ledere forstår hvordan sælgere og konsulenter bedre kan oversætte virksomhedens strategi og Value Proposition til målrettet problemløsning hos de rigtige kundegrupper.

Indhold

På kurset får du værktøjer til at eksekvere din virksomheds strategi hos jeres kunder. Du lærer, hvordan jeres strategiske mål omsættes til kundeværdi, og hvordan du understøtter dine konsulenters og sælgeres arbejde, så din virksomheds budskaber og løsninger skaber værdi og fremstår differentieret for dine kunder. Du lærer metoder til at evaluere, hvordan dine kunders beslutningsprocesser bør reflekteres i dine salgsprocesser, og hvordan du i det forløb sikrer en sammenhæng mellem din overordnede strategi og markedets forventninger.

Undervisningsformen er en kombination af indlæg, diskussioner, gruppedrøftelser, praktiske øvelser og casearbejde. Sidstnævnte er baseret på virksomhedscases og/eller deltagernes egne virksomheder. Undervisningen søger i høj grad at inddrage deltageres egne erfaringer og strategiske udfordringer for at skabe yderligere indsigt.

Deltagerprofil

Dette kursus henvender sig til alle ledere, der ønsker at blive bedre til at vurdere og forbedre eksekveringen af virksomhedens strategi hos dens kunder.

Kursusteam

Kurset afholdes af Christian Schönström-Lund, der er ekstern lektor på CBS og ledende partner i Inspired Communication. Christian underviser inden for salg og strategi og har løbende undervist konsulenter, sælgere og ledere fra større og mindre virksomheder i rådgivende salg og kommunikation.

Derudover vil kurset indeholde gæsteindlæg fra erfarne salgschefer og – ledere, der giver indblik i deres praksis og erfaring.

Dit udbytte

Når du har deltaget på kurset, kan du:

  • Lægge handlingsplaner for at sikre bedre sammenhæng mellem strategi og salg
  • Opstille kriterier for at udvælge de kunder, der bedst passer til din virksomheds strategi og value proposition
  • Igangsætte processer for at udvikle en dynamisk salgsproces, der bedst opfylder forskellige segmenters og kundeprofilers foretrukne købsprocesser
  • Generere synergi mellem marketing og opnå målbare forbedringer
  • Udvikle og tilpasse go-to-market planer på baggrund af din virksomheds strategi og dine kunders købspræferencer

Næste ledige kursus

Varighed: 2 dage

Dato: 15/5 og 16/5

Lokation: Hotel Sekelgården, Ystad – 1 time fra København

Pris: DKK. 9.000 ex moms

Jeg vil gerne vide mere

Book et online møde med Christian Schönström-Lund

Praktisk info

Tid og Sted
Dato: 15/5 og 16/5
Sted: Hotel Sekelgården, Ystad – 1 time fra København

Pris
Kr. 9.000 ex moms

Tilmelding
Vi anbefaler, at du tilmelder dig hurtigst muligt for at sikre dig en plads. Sidste tilmeldingsfrist er den 1/5-2019

Du kan tilmelde dig ved at skrive en mail til csl@inspiredcommunication.dk

Strategisk Salgsledelse, reference