Salgstræning: Value-Based Selling

Vi specialiserer os i Value-Based Selling. Det er en salgsmetode for virksomheder med ambitioner om at skabe målbar forretningsværdi for deres kunder. Det stiller store krav til sælgerne, og det er her, vi kan hjælpe.

Vi tilpasser altid vores træning til lige præcis din virksomhed. Indledningsvis hjælper vi jer med at identificere jeres mest værdifulde kunder. Dernæst udfører vi kvantitative og kvalitative kundeundersøgelser, vurderer jeres sælgeres kompetencer og udvikler træning på den baggrund. Derfor er træningen forskellig fra virksomhed til virksomhed. Hvis du vil se et eksempel på, hvad denne træning kan indeholde, er der et eksempel herunder.

Modul 1: Salgsproces og det første salgsmøde

På den første dag får du forståelse for, hvordan du med en struktureret salgsproces kan tilpasse din salgsindsats til dine kunders indkøbsmønstre. Du lærer om segmentering og målgruppe, og vi gennemgår, hvordan du bedst anvender social selling, leadgenerering og mails i de indledende stadier af salget.

Salgsstrategi
Prospecting

Modul 2: Prospecting og kundemøder

Efter denne dag er du kommet i gang med at bygge ny pipeline. Du vil lære at prækvalificere interesse over telefonen, skabe indsigt på dine kundemøder ved hjælp af challenger sales og forkorte din salgsproces.

Modul 3: Kundeindvendinger og Beslutningsproces

Efter denne dag vil du blive bedre til at kvalificere dine opportunities. Du vil kunne differentiere dig fra dine konkurrenter ved at skabe værdi i dine kunderelationer, og du vil blive bedre til at kommunikere med de vigtigste beslutningstagere.

Mersalg
Whiteboard Telling

Modul 4: Præsentationsteknik

Du lærer at øge din gennemsalgskraft, skabe troværdighed og holde dine kunders opmærksomhed fanget fra start til slut. Vi bruger en af dine eksisterende kundepræsentationer som udgangspunkt, og i løbet af dagen optimerer vi din præsentation ved hjælp af struktur, retorik og kropssprog.

Modul 5: Det økonomiske salg og forhandlingsteknik

Efter denne dag vil du forstå at kvantificere dine kunders udfordringer. Du vil kunne bruge økonomiske nøgletal til værdiskabende samtaler med kundernes finansafdeling, og du vil lære at anvende forhandlingsteknikker, der fokuserer kunden på værdi fremfor pris. Vi gennemgår også Prescriptive Selling, som gør dig i stand til hele tiden at forbedre din salgsproces.

Prescriptive Selling og salg

Jeres A-Z salgsuddannelse

Vores salgsuddannelse løber over fem uger med én fuld undervisningsdag om ugen.

Vi  giver dine sælgere nye værktøjer og mulighed for at afprøve dem i praksis i et trygt og læringsfremmende forum. Vi fokuserer på den enkelte og sikrer at undervisningen er tilpasset deres konkrete behov og faglige niveau.

Den bedste måde at lære om salg er at prøve det, og derfor udgør rollespil en stor del af uddannelsen. Her udfordrer vores instruktører dine sælgere og lærer dem at skabe værdi i forskellige dele af salgsprocessen.

Vi starter dagene med undervisning og dialog, og sælgerne skal i løbet af uddannelsen igennem ikke mindre end 9 salgsmøder, hvor vores undervisere vil teste dem til det yderste i deres nyerhvervede viden.

Derudover træner vi også i telefonsalg, præsentationsteknik og pipeline management, og herunder kan du se en video, hvor tidligere kunder fortæller om uddannelsen.

Uddannelsen er både for sælgere og konsulenter med begrænset erfaring, samt for dem der gerne vil tilegne sig nye værktøjer og få genopfrisket deres viden. Vi arbejder med alle dele af salgsprocessen, og vi relaterer hele tiden undervisningen til deltagernes egne kunder. Sælgerne får mulighed for at anvende de nye værktøjer til at udvikle deres egne kunderelationer i løbet af uddannelsen, og vi følger op for at sikre, at ny viden bliver til nye vaner.

Er du interesseret i vores åbne kursus, kan du se datoer nedenfor. Er du ansvarlig for et større salgsteam, anbefaler vi, at vi i fællesskab fastlægger det præcise dagsprogram. Vi rådgiver dig i forhold til valg af indhold og skræddersyede cases, og sammen udarbejder vi den uddannelse og opfølgning, der vil give det bedste resultat.

Herunder kan du se et eksempel på uddannelsens indhold samt en video med tidligere deltagere .

Download salgsuddannelsens komplette agenda

Jeg vil gerne vide mere.

Book et online møde med Christian Schönström-Lund

Ulrik Saxkjær-Ahmed, Key Account Manager, Motus A/S:

“Som direkte resultat af mine erfaringer fra uddannelsen har jeg indenfor de første 20 arbejdsdage afholdt 11 møder, booket yderligere 7 og lukket 4 konkrete ordrer. Uddannelsen har givet mig en forøget grad af professionalisme og større tillid hos kunden, i og med at jeg er blevet bedre til at afdække kundernes behov og vise dem, at jeg kan honorere et samarbejde på en professionel og struktureret måde.”

Kunderne om salgsuddannelsen

Carsten Brock, Country Channel Manager, IBM

Min og mit teams daglige ledestjerne er at hjælpe IBMs Software Partnere med at realisere deres fulde potentiale. Det indbefatter fx også at lave en skræddersyet salgsuddannelse, der understøtter partnernes behov for at kunne sælge løsninger og værdi for dermed at skabe tilfredse kunder. Man skal kende sine egne begrænsninger, og derfor outsourcede vi opgaven til Inspired Communication, som løste opgaven på fremragende vis. Det ved vi, fordi vi naturligvis løbende målte og evaluerede på forløbet. Jeg blev positivt overrasket, da en af deltagerne viste mod og omsatte undervisningen i praksis overfor en ny kunde. Resultatet var umiddelbart positivt – og der findes jo intet så motiverende for en adfærdsændring, som når man får umiddelbar positiv respons fra en kunde. Personligt er jeg ikke i tvivl om, at der pt ikke findes bedre salgsuddannelse for Business Partnere i Danmark, der ønsker at træne i løsningssalg – og vi har allerede sælgere på venteliste til næste hold.

Intravision logo referencer


Jeannie Overgaard, Software Account Manager, Intravision

Jeg har tidligere været ansat hos IBM og har derfor gennemført “Global Sales School (GSS)”, som er IBMs interne salgsuddannelse – en salgsuddannelse, som vel at mærke regnes blandt verdens bedste. Derfor var jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skulle kaste mig over endnu en salgsuddannelse, men Inspired Communication var i stand til at levere en betragtelig merværdi, som forøgede mine evner som sælger. Noget af det bedste ved undervisningen var, at jeg fik værktøjer til at finde nye kunder, som jeg nu bruger med succes i mit daglige arbejde. Derudover udarbejdede jeg på baggrund af uddannelsen en account plan for mit salg det næste halve år, og det betyder, at jeg har en helt klar plan for, hvordan jeg når mine mål.

Denne del af hjemmesiden drives af Inspired Communication,
CVR-nr: 33290047